tisdag 18 november 2008

Helgen i hundkojan
Jag glömde min kamera, vilket var synd för gud så kul jag hade. Den öppna spisen som ni ser på ett gammalt foto här intill - den finns inte längre. Den måste ha varit hotfull eller otrevlig på något sätt för den ena matten tog en slägga och slog ner den. Jag krafsade med. Alla tegelstenar ligger nu utanför i en hög. Vi lånade släggan av grannarna - Torsten och Sten-Sture. De är två vita labradorer- Sten-Sture är 1 år och väldigt lekfull. Totte är lite äldre och lugnare. Tror jag gillade dem båda. Den andra matten krafsade på väggarna i köket...ja tänk så trevligt vi hade. Jag har fått fler nya kompisar....massor! En med gult på bröstet satte sig på fönstret ovanför min sovplats när jag tuggade ben. Han tittade in och sade "vad är ni för ena?". Han såg glad ut. Kanske för att vi hade hängt ut talgbollar till dem. Det såg ut som de verkligen gillade det. De satt t.o.m. och åt när det kom en hagelstorm...massor med isbollar lade sig på marken så det blev alldeles vitt.
Hej då. Nu ska jag ta mig en lur...zzz...zzz....zzz.....zzz...

Inga kommentarer: