tisdag 18 november 2008

Jag glömde att berätta om en trappa som jag tycker är rätt så läskig. När vi har sovit däruppe så vill mattarna att jag ska komma ner för att äta, kan vi säga. Fatta hur högt upp jag är! När jag titta ner snurrar det bara runt, runt. Mattarna säger bara: bra, kom då, duktig vavve, eller nåt sånt. Jag fattar inte vad det är så bra med att jag känner mig rädd när jag tittar ner och att olika saker inte ser ut som dom inte gör annars. Dom bara går ner. Jag ligger kvar och känner mig ganska dum för jag vill inte ligga kvar och jag kan inte gå ner. En gång när dom glömde mig i flera minuter så kände jag mig rätt så ledsen. Sen kom den ena och lyfte ner mig, det var också läskigt. Jag fattar inte uppe eller nere. Gör ni det? En gång gick jag ner själv och då bröt jag nästan kroppen. Kan ni tänka er det! Hur skulle det se ut egentligen om jag gick av på mitten? Dom hade kanske blivit glada då hade dom ju haft två Raffor. Det skulle jag icke gilla!Detta är ett problem som jag aldrig har yppat för någon än. Hoppas Torsten eller Sten-Sture kan tipsa mig. Ska faktiskt snacka med dom nästa gång... Ska ut nu. Vi hörs.

5 kommentarer:

Ulla-Britt sa...

Hej Raffa,
Jag skulle också bli glad om det blev två Raffor. Då kanske den ena kunde komma till mig i Värmlad?! :)

LagottoRaffa sa...

Ja, jag gillar ju verkligen Värmland (ska berätta om det lite längre fram i bloggen). Föredrar du fram- eller bakdelen??:)

Angus matte sa...

Hej Raffa!
Förstår att trappan känns läskig.
Jag ska fråga Angus (min foxterrier) om han har några bra tips för trappnedstigning. Jag är tyvärr på jobbet just nu och Angus är hemma och filosoferar.
Jag hör av mig snarast.
Lycka till så länge!
Hälsningar Angus stormatte

Anonym sa...

Hej Raffa jag föredrar framdelen, men ett sådant mästerverk som du är det stor synd och skam att dela på.Jag får nöja mig med att vi träffas på sommaren. Hej från UB

LagottoRaffa sa...

puh...tack