fredag 28 november 2008

Äntligen fredag!

Nu ska det bli imorgon har jag hört! Vi åker tidigt.
Vi ska åka till hundkojan på landet. Det ska bli kul att få vara med sin flock lite.
Jag har en favoritpall med en egen filt på. Där ligger jag och myser och kollar fåglarna som mumsar på sina talgbollar. Jag gillar fåglar så länge dom inte flaxar runt öronen på en.
Sen har jag en beundrare i Ry, en liten bit från vår hundkoja. Han är snygg och inte speciellt påflugen. Håller inte på hela tiden. Ni fattar va? Allt behöver ju inte uttalas. Man kan förstå i alla fall. Jag vet att mina mattar vet att jag gillar dom fast jag inte tjatar om det hela tiden. Det dumma med hundkojan utanför Lövestad är att där inte finns något staket. Vad tror ni det innebär? Jo, att jag inte får springa runt och vakta huset. När det kommer upp...oj oj oj då ska jag ha duktig koll. Ser fram emot det.
Jag skriver igen när vi är tillbaka i stán. Okey?

3 kommentarer:

Susanne S sa...

hej älskade Raffa och matta. Nu hade vi precis skrivit ett lång meddelande som försvann, men i det stod det bland annat att vi är mycket nyfikna på din nya hundkoja och att vi saknar dig och mattarna. Vi tycker att du bor lite långt ifån oss, men förhoppningsvis får vi pussa och gosa med dig snart i alla fall även om du kanske inte alltid tycker att det är super. Vi älskar det! Många pussar på nosen från dina beundrarinnor Sus och Sop

Anonym sa...

Förstår att du haft lite bloggabstinens Raffa! Välkommen tillbaka till datorn. Kolla på den här länken, http://www.youtube.com/watch?v=Ppt58ZyyBng tur att jag inte hade tre syskon med mig när jag hälsade på sist va! kram o hälsa mattarna

LagottoRaffa sa...

Hej!!!Så kul Sus och Sop- att ni är intresserade av min blogg. Ni får komma till min hundkoja om ett år kanske. Mattarna letar förtvivlat efter något tror jag, de river ner allt som finns. Ni kan väl komma till min säng i Malmö någon gång så vi kan gosa;)
Tack för tipset Sonja, det är sånt som förgyller min dag. Sån tur att du inte har så många syskon. Då kanske både du och jag hade blivit avundsjuka...