måndag 1 december 2008

Livet på landet

Då var vi tillbaka i stán igen. Jag har varit lite småkrasslig. Vi hade italiensk afton i lördags och då fick jag lite pizza. På natten välte min säng, jag mådde illa av pizza och grisöra. Natten var inte kul. Mattarna sov. Det var bara mössen som var vakna. Natten var så lång. Jag låg och funderade på livet i allmänhet och livet på landet i synnerhet. Varför river Frolle och Bolle väggarna, in på bara stenen. Mössen har nu ingenstans att bo. Ska dom frysa ihjäl? Är mattarna djurvänner? Man kan undra. Inte möss MEN fåglar gillar dom!? Personligen tycker jag att möss är roligare att jaga. Dom är fina och har päls. Som jag. Jag fattar inte varför vi inte bor på landet när det är så mysigt. Det är lugnt och tyst och inte en massa smällar titt som tätt. Sen bor det fler hundar i närheten som jag gillar. Kolla mina Z-kompisar på bilden längst upp. Pepzie och Farraz (liksom min pojkvän). Tittar ni riktigt noga ser ni att Farraz har en läkerol på tungan. Sånt gillar jag, god andedräkt alltså.
I söndags tänkte gömma mig när vi skulle åka tillbaka till Malmö. Dom kan åka utan mig, tänkte jag. Men sen tänkte jag att dom skulle bli ledsna. Om jag tänker på livet. Människornas liv. Det är det märkligt tycker jag. Mina mattar åker till jobbet nästan varje dag. Är borta hemifrån i många timmar. Dom kommer hem. Lagar mat. Ser trötta ut, fast jag viftar hysteriskt. Dom pustar och flämtar åt olika saker som dom inte hinner med, säger dom. Men varför? Det är väl bättre att göra roliga saker i livet? Er trogna vän Raffa Ps. Oskar, mina mattar längtar efter att få se dig nästa tisdag!
Bilden till vänster är päls som jag klippt av till mössen så att dom inte fryser i vinter. Bilden till höger är en kompis på landet som gör lite kul av sitt liv.

6 kommentarer:

Melissa sa...

Mjau Raffa. Jag tycker också om att jaga möss.....kanske

LagottoRaffa sa...

Då kanske vi kan jaga tillsammans någon gång

Anonym sa...

Mjau Raffa !
Tänk att du kom i håg min födelsedag ! Så roligt vi skulle ha haft om du varit här...

LagottoRaffa sa...

Klart jag kom ihåg din födelsedag. Så kul vi skulle ha haft ja...men det blir väl fler tillfällen får jag hoppas.

Anonym sa...

Hej Raffis UB skule behöva lite päls till skogsmössen på min ö, nu har de bara toalettpapper

LagottoRaffa sa...

Jag ska spara till dig så du har nästa år. Toalettpapper är inte fel men det blir mer rolls royce med raffishår.