måndag 26 januari 2009

Gyttja och döda möss att rulla sig i!

Frolle blev sjuk. Hon har varit så pustande och trött i helgen. Jag har undrat vad det har varit. Idag kom hon hem från jobbet och nös hysteriskt.Innan vi i helgen åkte till Lövestad så var vi i Höllviken hos mina kusiner och hämtade ett jättelångt släp. Kusinerna var inte hemma. Deras matte och husse är på Mallorca och spelar golf. Oskar kör väl golfbilen kan jag tänka mig. Bara han inte gör så djupa spår i gräsmattan som mina mattar gjort! Jag har, på sommaren, varit med mina mattar på golfbanan. Det är sådär.... 
Jag måste vara kopplad när jag helst vill jaga alla kul fåglar som finns överallt. Det bästa med att gå med är att jag efter hål 9 alltid får dela deras matsäck. Det är nästan så att man längtar till det är vår och dags igen för ännu ett hole in one
Det är väldigt mycket lera på vår gräsmatta på landet. Klafs, klaft säger mattarnas gummistövlar. Jag älskar att springa snabbt på åkrarna runt vårt hus. Det finns alltid nåt nytt man upptäcker. Jag luktade tex att det gått räv och rådjur där på natten. Det bara vimlar av möss och andra mystiska lukter. Vi var också på Christinehofs slott. Där kände jag lukten av älg långt innan mina mattar såg dom. Fyra stycken vände sina rumpor mot oss och sprang vidare. Jag hade ingen lust att jaga dom. Blev lite skraj, fast jag visade inget. Otroligt stora faktiskt fast dom inte var fullvuxna. Om ni kommer och hälsar på oss i huset så ska jag visa er slottet och omgivningarna. 
Där är otroligt härligt att springa, vackert är bara förnamnet! Kolla själva på        
Raffa

3 kommentarer:

Anita sa...

Synd om Frolle( vet fortfarande inte vem det är)att bli sjuk. Ett barnbarn till mig, Emma har magsjukan, stackars henne. S-Å hälsar han kom och tittade vad jag gjorde.
Kram till mattarna och att Frolle kryar på sig.

Anonym sa...

Hej Raffis!
Jag kommer till sommaren, ska bli kul att se huset och omgivningarna, men jag vill inte arbeta på huset har nog med min stuga på lillön. Vi ska bara må gott äta, spela golf och promenera. När har dina mattar semester i år har du koll på det.
Nospuss från UB

LagottoRaffa sa...

Hej på er!
Tack, nu har Frolle blivit frisk igen, tror jag i alla fall för hon gick till jobbet idag. UB (och kanske det långe) är hjärtligt välkomna till Skåne i sommar(alla är välkomna). Vet inte när mattarna har semester, men om dom jobbar kan ju du och jag göra nåt kul!
Kramisar