måndag 9 februari 2009

Dunder och brak!

Kan ni tänka  er: 
dom har fällt 4 stora almsjuka träd i helgen. 
Motorsågar har dånat över nejden.
Braken av fallande träd har skrämt både splintborrar och fän. Larverna hoppas jag att någon hämtar och kokar soppa på. Oj, vad många dom var då. Larverna kryllade under den fuktiga barken. Henry och Mimmi från Klasaröd hjälpte oss. Henry är en baddare på att såga. Han har jobbat i skogen. Det kunde till och jag märka från min säkra plats i fönstret. 
Nya fönster kommer snart snickare John och Peter att sätta in. Fönster kommer nu i veckan. Isoleringsplattor kommer sedan på tur. Nu börjar det att hända saker. Dessutom viskade en fågel att staket också är på gång. Och då säger jag: det är verkligen på tiden så att jag får springa lös i trädgården och hjälpa till med att gräva! Det är en massa stubbar som måste bort. Det fixar jag bara det kommer upp ett staket någongång.......
Sten-Sture och Torsten, grannhundarna, har varit och hälsat på. Båda la dom det "stora" på min tomt! Dom har väl märkt att jag också har b..... hos dom. Jag tror att jag gillar dom rätt så bra. Andra hanhundar tycker jag är SÅ jobbiga. När Frolle öppnade för mig så hade jag hört att någon okänd var på gården. Jag rusade ut, skällande...plötsligt rusar ett monster mot mig. Vänder snabbt för att springa in igen. Så ser jag att det bara är Sten-Sture. Det kändes tryggt.
Snödropparna syns bland löv och bråte. Så nog är snart våren här. 
Vad tror ni?
 Pussisar från Raffis
Frolle och Bolle hälsar nog!

5 kommentarer:

Melissa sa...

Hej Raffa.
Vad skönt att du kommer att få ett staket.jag behöver inga staket för jag kryper under dem. Var föresten till grannen härom dagen. Jag går inte i snö.Matte trodde att jag skulle gå i snön . Jag går inte isnö sa jag, så hon kom till grannen för att hämta mig. Det var tur att hon hade hanskar på sig. För jag klöste och fräste när hon tog mig.Men sen smet jag dit en morgon när hon sov,Det var husse som släppt ut mig och för honom fick jag vara kvar tills jag kom hem.

Anonym sa...

Hej Raffa med familj.
Skönt att det blir ljust och fint tills jag kommer, själv håller jag på att rensa efter trädfällning på ön. Ska vara lite lat har två snickare som ska sätta upp ett förråd, och när de ändå är igång får de isolera stugan utifrån och sätta ny panel, måla verandan mm. Hälsa dina mattar att jag vill att kök och badrum är klart till sommaren.

Anonym sa...

mycket rafflande film!

LagottoRaffa sa...

Hej på er,
Visst är filmen häftig, speciellt Lottas svordomshardang som ska tyda på någon mänsklig beundran. Mattarna vill också ha kök och badrum klart men om det misslyckas kan du göra som mig. Gå på toa lite var stans. Hur bra som helst. Melissa du går ju visst i snö men visst är det kul att du har lyckats lura din matte.
Kram på er så länge

Anita sa...

Det var ju en duktig trädfällare men hon som filmade kunde alldeles för många svordomar.
Idag ska David, Emma och Anna åka hem till G-borg.
Har du sportlov?

Kram Anita + 4