lördag 3 januari 2009

Nytt år!

Puuu, snart är det över. Jag är fortfarande vaksam när jag är ute. Rätt som det är kommer det väl en smäll till. Bara jag inte blir förstoppad.... Nog nu, jag tillhör ju positiva klubben. Minns ni?
Vi har haft en bra jul och ett gott nytt år. Jag har fått lite extra i matskålen. Inte det bästa men jag gillar ju skinkfettet och andra rester. Det har varit ett fantastiskt väder. Fast kallt. Jag gillar att rulla mig på frusen mark. Vi har sett massor av stora rovfåglar och hört mystiska ljud i mörkret. Mörker är inte min melodi precis. Det är läskigt. Plötsligt kan det komma en älg eller nåt annat stort och läskigt. Man kan aldrig veta. Vildsvinens doft tycker jag är förfärlig. Hur kan man lukta så! Mina mattar märker inget. Jag fattar inte det. Lukten är ju avskyvärd....
Frolle har varit i MITT hus och jag fick inte följa med! Jag var i Pepzis och Faraz hus och såg på när Bolle läste en massa papper. Vad skulle det vara bra för? Sen stoppade hon in trä i kaminen för att hon inte skulle frysa. Varför har inte människan päls? Det hade varit mycket bättre och svalare inne! I alla fall så gick vi till Frolle och åt lunch efter ett ett par timmar. Sen fick jag vara inne i MITT hus när dom var ute i trädgården och hade kul. Bara för att dom inte ännu har satt upp ett staket. Jag ska inte springa någonstans. Jag vill vara med Frolle och Bolle!
Hur har ni haft det över helgen? Nån hemlighet som jag bör veta?
Vi är tillbaka i Malmö nu men ska åka tillbaka i veckan. Mattarna har en veckas semester till.
Då blir det elda av har dom sagt! Love Räffsan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffis!
Jag firade nyår på landet, måste erkänna att vi skickade upp några raketer, men du var ju inte där.
Har varit upp till min ö och eldat massa kvistar efter trädfällningen, perfekt att elda på isen.Just nu ser jag fram emot att resa till Teneriffa nästa vecka.
Hälsa dina mattar, nospuss från UB

Melissa sa...

Hej Raffa.
Ja här uppe i de Värmländska skogarna är det fridfullt. Jag måste berätta för dig att det var inte så farligt med smällar. Fast litet otäckt var det ju.
MVH Melissa.

Anita sa...

Hej igen!
Kul att du tittade in på min blogg,
jag tycker verkligen det.
Du, jag brukar inte vara full, inte av energi ens en gång.
Och absolut inte på stan, förresten du förstår att jag bor på Landet och där finns det inte mkt att handla. En konsumbutik med dåligt med varor.
Jag måste få fråga dig en sak, jag har inte förstått vem som är Frolle och vem som är Brolle??
Får jag be dig en sak oxå, hälsa U-B att hon ska ha en skön vecka i solen. Hon kanske har golfklubborna med sig.
Jag har fyra barnbarn här hos mig som du skulle gilla.
Vi höres

LagottoRaffa sa...

Hej på er!
Det trodde jag inte om dig min Brutus (UB) men ok - jag var långt borta. Hoppas du får en riktigt skön semester när du ska resa bort från vintern till sommaren. Melissa, du har det väl väldigt kallt om tassarna nu. Och till frågna jag får så ofta och som jag tycker är så självklar - vem är Frolle och vem är Bolle? Jag ska försöka förklara det senare så att ni förstår. Nu är jajg för trött och ska krypa till kojs. Nattinatti...