måndag 22 december 2008

Dags att fly?

Jag har varit busig och jag känner inte minsta ånger. 
     Man kan alltid ta bussen.............
Jag vet att Frolle vill att jag ska veta att jag inte varit den exemplariska lagottonsom jag brukar vara. Här kommer min version:
Jag har inte fått "Raffas dagliga" cykeltur på mycket länge. Ni hör va: dagliga
Jag har inte fått springa fort på hur länge som helst. Bolle tjatar om att jag har blivit fet. Är det konstigt att jag knappt får på mig min sele längre. Jag behöver den som mest nu när dom skjuter så mycket raketer och skott. 
Har jag halsband och drar för mycket blir tungan blå. 
Hur som helst- 
Frolle och jag åkte till havet för att jag skulle få springa, förmodar jag. Det var
underbart. Jag sprang och sprang och sprang. Efter kaniner; ut och in genom buskar, ner i hålor och genom tång. 
Jag glömde helt enkelt bort min matte. Jag glömde bort tiden. 
Långt, långt borta, anade jag, efter några timmar, något som liknade Frolles ettriga visslingar. DÅ var jag ändå törstig efter allt grävande så jag sprang med hängande tunga till henne. Då var hon sur?! Hon gick muttrande i rask takt och jag var tvungen att gå FOT mot bilen. Plötsligt fick jag en ingivelse att det var massor av kaniner i buskarna 300 meter bort! Jag smet det snabbaste jag kunde och sprang, jag låg som ett streck.....och vips var jag i Kanineras Dal! 
Massor av kaniner var än jag såg! Det är så underbart att jaga dom så att dom springer åt alla håll och kanter. Jag kände mig som en KUNG!!!!!! Det är inte alltför ofta jag känner så. 
När jag var långt nere i en kaninhåla kände jag att något drog mig uppåt. 
Det är Frolle och hon VRÅLAR och bär sig åt. Så jag smiter igen. Vem orkar med en sån matte? 
När Frolle lurar mig till sig, så får
jag gå kopplad sista biten till bilen! That´s life!
JAG ÖNSKAR ALLA MINA KOMPISAR EN RIKTIGT GOD JUL!!! 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffis!
Förstår dig, du fick säkert en nära livet upplevelse där du sprang.När det händer har man ofta ingen förståelse för det, för de flesta har nära döden upplevelser.
En riktigt God Jul till dig och dina mattar önskar din själsfrände.

LagottoRaffa sa...

Åh, äntligen någon som förstår hemligheten med att finna lyckan. God Jul och Gott Nytt År från Din Raffis!

Melissa sa...

Hej Raffa.
Det kan nog vara bra att fly.Det kanske jag borde göra nu? Det är första gången som jag försöker mig på något sånt här.Jag önskar dig God Jul& Gorr Nytt År utan smällar

LagottoRaffa sa...

Hej Melissa! Du klarade ju detta galant. Hoppas du får ett riktigt Gott Nytt År med massor av sås i din mat. Kram Raffa

Anita sa...

Hej Raffa, hoppas att du har haft det lugnt och skönt och sluppit smällare, vi hade en golden för längesedan och hon blev alldeles, alldeles ifrån sig när man började skjuta. Vi satt med henne i ett mörkt rum och pratade med henne.
Tror du att alla ni människans bästa vänner känner likadant.
Hälsa mattarna, du Raffa jag har oxå en blogg