torsdag 19 februari 2009

ATTACK, bästa försvar?

-: Man får inte rasta hundar här!!!!!!!! Jag och Frolle var på Paulis skolgård, där var det fullt av vit, otrampad snö. Frolle ville nog att jag skulle slippa salt på mina tassar. Saltet svider. Man får inte rasta hundar här... Rasta? Säger man så när man är på en skolgård? Är det kiss & b eller är det när man springer runt och snusar i nyfallen snö. Den var flera centimeter. Ovanligt för Skåne faktiskt. Det är också ovanligt att det snöar när barnen har sportlov. Och då hördes rösten igen och igen : -: Man får inte rasta(?) hundar på skolgården!!!!!!!! Oj, den rösten var inte att leka med! Me shivering.... Jag hörde att Frolle muttrade något tillbaka, typ: -:Här är ju inga elever, jag rastar inte henne, det är ju så mycket salt på trottoarena....Det roliga tog liksom slut. Ni vet ju att jag är aningen reserverad mot höga röster. Damen kanske tyckte att det var jobbigt att se på, när någon har kul och hon... får inte vara med. Hon har nog inga kompisar! När jag tänker på saken, så här i efterhand, så var det ju tjocka damen det var synd om. Vi skulle förståss ha frågat om hon ville vara med! Lärdom: möt ilska med kärlek, kanske inte kärlek men inbjudande vänlighet i alla fall. sÅ hÄr skA JAG dAgDröMMa tills mAttarna kommeR tillbaka från jobBet ZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz: Vifta och gläfsa lite inbjudande. Rusa, kanske krypa fram, och sprätta lite snö så att damen fattar, -:Det är OK att du hänger på. Hon fattar att vi fattat. Sen rullar Frolle, jag och damen runt på skolgården ända tills att barnen kommer tillbaka från lovet! ZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Er tillgivna Raffa

1 kommentar:

Anita sa...

Hej Raffa!
Har du verkligen mördat en höna?
Jag tror att tanten på skolgården har varit ute för att hundar har bajsat där före dig.
Hon kunde väl lyssnat på dig och förstått att du tycker om att rulla dig i snö och att saltet gör ont, och att du inte tänkte bajsa.
Jasså, ni har snö, jag som trodde att våren var på väg nere hos er.
-16 var det här imorse, det är inte undra på att jag sitter inne och ruggar, jag känner mig som en gammal rugguggla ibland.
Hälsa mattarna.....Har de några bra boktips?
Kram, S-Å hälsar