lördag 21 februari 2009

Superdag och Simon!

Idag har jag ägt Malmö. Jag har varit på en evighetsprommenad med Frolle och Bolle. Som ofta när vi går långt så tycks målet vara TTn. Den gigantiska pinnen vid havet. Mattarna tar sikte och jag kollar mest på marken. Dom tycks ännu inte fatta vad dom går miste om. Det är otroligt vad mycket som har hänt på vägen sedan vi gick här sist. Massor med fräscha dofter och goda servetter. För det mesta hinner jag slurpa i mig en och annan. Innan vi kom till TT så gick vi till hundfältet. Mötte där en kill- kompis och hans husse - Figge heter han (min kompis alltså) och syns här på lilla bilden till höger. Han brukar vara mer förtjust i mig än vad han visade idag. Han är trött sa hans husse. Hussen, före detta Sverigemästare i rumba typ, bjöd på lammkorv! Figge var OK idag. Är så trööött på karlar som ska sniffa mig därbak!
Mattarna fikade lite och jag fick en pluttebit av mackan -fattar inte varför dom inte skärper sig. Sedan bar det av till TT - där hoppade jag omkring en stund. Som ni ser så kollar jag inte upp på TTn. Detta för att inte stöta mig med dom som är avundsjuka på TT. Det kallas ödmjukhet, hi hi. På vägen hem gled vi runt lite på isbanan på Stortorget. Där slank lite utspilld choklad ner blandat med snö. Det var rätt gott, rekommenderas... Och nu kommer det - på vägen hem mötte jag Simon jag trodde jag skulle dööööö... Han är bara snyggast, luktar godast, han äger... och hans matte har alltid godis i fickan. Kolla in Simon själva så fattar ni!!!!!!!!!!!!!!! Nu är det snart dags för Schlagerfestivalen. Jag skriver mer imorgon vem jag tyckte var bäst. Ha en trevlig lördagkväll. Jag kommer vara väldigt nyfiken på vem ni röstade på.
Glöm ej att skriva i gästboken!
Tjingeling från Er Raffelina

3 kommentarer:

Anita sa...

Vilken fin bild av dig och TT.
Jag har sett TT på avstånd en gång när vi åkte till Köpenhamn (2005)med tåg fr Göteborg.
Vi åkte under bron.
Ha det bra.. hälsa mattarna

LagottoRaffa sa...

Vill ni se TT från nära håll är ni välkomna att hälsa på. Tack, hälsa själv.
Raffa

Anita sa...

Tackar för det, vore ju trevligt.
Det står nått mysko att jag ska använda ett nytt konto.
Jag kan ju inte sånt.
Hjäääälp!
Kramat till er