tisdag 24 februari 2009

Victoria och Daniel!

Dubbelbröllop! Extra, extra - read all about it.....
Simon??>>>>>>>>
Simon och jag på slottet.
Skvallerpressen är där. Alla vill ta foton på oss. Intervjua oss. Alla frågor: När ska ni ska få valpar? Vad ska valparna ska heta? Vem som har sytt din mundering Raffa? Vem har designat Simons slips? Vad blir det för mat?
Och så där håller dom på i timmar. Men DÅ säger vår hovmarskalk:
-: Nej nu måste hundarna dinera
för att därpå vila i sin kungliga sovmöbel.
Förplägnaden blir:
"Garnerade oxrullader ála búfalosangre med glacé till huvudrätt
och till dessert blir det crêpe med parfait som är marinerad i saucecarne"
Simon och jag drar oss diskret tillbaka. Äter den fantastiska måltiden och går sen vi till varsin kunglig buske och lättar på trycket. Sedan kommer två betjänter och bär oss tillbaka på röda, guldsnoddsprydda sammetskuddar till vår gyllene sovkanapé
Några valpar blir inte till just den natten. Däremot 65 dagar senare kommer så äntligen Louisa, Desiré, Pomperipossa, Gustaf, Adolf, Ludde, Lacelot och Danne-Prinsen.
Snipp, snapp.......
Det är bara i USA och Japan hundar gifter sig.
Så är det med den saken.
Nu går jag och lägger mig!
Er sagofe
Malmö på bloggkartan.se!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ännu en fin och väldigt rolig Lagottoblogg! Du verkar vara en tjej med humor Raffa! Fin är du också!

LagottoRaffa sa...

Hej Stella,
Tack för din kommentar. Det fick svansen att vifta. Tänk jag trodde jag hade den enda lagottobloggen i världen. Så klart inte....skäms...Så mycket fina bilder du har i din blogg Blondinbella (namnet gör mig verkligen avundsjuk)
Högaktningsfullt Raffa