söndag 1 mars 2009

Biblioteket en doft för själen!

Äntligen helg! Helgen slut! Det känns så när det har varit en bra helg. Jag förstod att Frolle skulle jobba på bibblan , fast det var lördag. Därför beslöt jag mig för att på något sätt smita med. Så blev det. Jag slank med helt enkelt. Det var så längesen jag var på biblioteket så nu var det dax. Där har blivit så fint. Kan ni tänka er, ett schackrum. Jag spelade lite simultanschack med mig själv en stund, vann givetvis. Det var ett klurigt parti, det gick till slut. Efter det kollade jag om det fanns något spännande att läsa. Hittade till slut en filosofisk thriller som inte verkade så dum. Jag har näsa just för den sortens litteratur. Man behöver ge sig själv lite intressanta tillskott emellanåt. Annars blir det svårt att stå ut med dagarnas prövningar.
Sen blev det full galopp hem för jag skulle bort. Jag har känslan åt vilket håll i kroppen. Känner väderstrecken i luften. Släpp av mig i Sjöbo och jag hittar garanterat hem. Jag och fåglarna.
Tack, alla ni som gratulerat mig på min 7 års dag! Jag vill framföra ett speci-
ellt tack för prinskorven och köttbullarna, dagens höjdpunkt.
Tack Klara!
Raffa- er hund utan vingar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffa!
Grattis på 21 årsdagen, hur kunde jag glömma den. Du verkar ha mognat en del,är på bibliotek och ägnar dig åt andra saker, istället för att rymma och jaga kaniner, äta blöta papper. Men du får inte bli för vuxen, det är inte bra.
Pussar på nosen från UB

LagottoRaffa sa...

Tack UB,
Det var dock ett tag sedan jag var 21 år - ett hundår likställs med 7 människoår. Pga mitt lekfulla sätt har jag full förståelse för att man kan ta fel. Jag är en nyfiken, lekfull och i bland mogen medelålders LagottoRaffa som är öppen för det livet har att erbjuda! As simple as that!
Tryffelnospuss

Anita sa...

Hej Raffa, såg du några kändisar under helgen i Malmö?
Har ni snö eller ni kanske har vår nu?
Snöat hela dagen, här skulle du vara.
På onsdag får jag besök av en riktigt stor goding.
Golden, Wilma. Hon gillar oxå papper, att slita sönder.
Ni är lika gamla/unga.
Ha det bra och hälsa mattarna.
Kram Anita

Anonym sa...

Va avundsjuk jag blir, matte är ofta på biblioteket, men jag får alltid stanna kvar i bilen!

Nospuusar