måndag 23 mars 2009

Tomt på vår tomt!!!!

I lördags var vi en sväng i huset på landet. När vi kom dit fanns det två mysko män som rev och eldade upp våra två två skjul som jag trodde bodde där dom stod. Skjulen allså.
Det översta bilden är före. Inte så dumt va? Leklusten bara sprutar ur öronen. Jag bara springer ut och in, gräver lite här och lite där. Jagar prassel och annat. Jag tänkte ofta: där bor dom kojorna, trodde jag. Tji fick jag. Det är tomt när dom är borta. Dom hörde liksom hemma där på tomten. Det tyckte visst inte mattarna. Kolla den undre bilden. 
Helt öde.
Borta. Ingeting. Vad ska man säga? 
Den nedersta bilden är nu.
Blääää, säger jag. Aldrig blir jag tillfrågad. Om jag hade blivit det så tycker jag att det är bättre med spännande skjul än bara ett tomt ingeting. Dom kanske bygger upp dom igen. Vem vet? 
Sen gillar jag inte att det smyger omkring främlingar i vår trädgård. River hejvilt och eldar som galningar. Dom kanske kommer från en annan planet? Kan det vara så att de mysko männen tvingade mattarna att riva, för att dom frös och ville elda? Hur kan man frysa när det är vår? Undrar hur jag kan ta reda på detta? Jag skulle kanske ha sagt Nej och bitit dom lite.....hmm. Vänta bara till staketet kommer upp. Då kommer inga främlingar in på tomten. Det gäller nu att skydda det som är kvar.
Om jag låter gnällig så är det nog för att jag håller på att bli förkyld.   
OBS! Snart är det dax för Snabba Promenadens utställning:
RAFFA

2 kommentarer:

Bokklubben sa...

Så obetänksamma mattar du har!

Melissa sa...

Hej Raffa.
Äntligen tror jag att jag kan sända ett medelande till dig.Det har sett så konstigt ut när jag försökt nå dig Det skulle vara ett snabel a i adresen men var skulle jag sätta det Jag tror att du trots allt trivs med tillvaron
Med vänlig hälsning Melissa.