torsdag 19 mars 2009

Vem därute vet vad medkänsla är?

                        Huset på landet.
Min Bolle säger högt:- Jag hatar den här _ävlas skiten! Vad det nu betyder....? Ibland uttrycker människor sig så att jag inte förstår. En annan kan säga
:- jag är så fucki_g arg.  Och, och, och..... säger jag då. Som man bäddar ligger man, tänker jag. Ibland knölar jag till det. Då tänker jag det slätt eller så vänjer jag mig efter ett tag. Det ÄR okey med lite knöl emellanåt.
Till något helt annat. 
Dom håller på att täppa till mina möjligheter att komma och gå som jag vill. Nu stänger dom till golvet på toan i badrummet, i huset på landet! Vad betyder detta? Jag hade fått sådan tilltro till mina mattar.
Se på bilderna själva. 
Stenarna är på väg ut genom ytterdörren och ovanpå jorden har 
någon
lagt småsten??? 
Jag hade hoppats så på att jorden skulle få vara kvar.
MEN att jag skulle säga: - Jag hatar den här _ävlas skiten!  Det finns inte. Jag tänker i stället, f_ck you, en kort stund, sen är det över. Allting lägger sig. Det gör jag likaså.
Till alla er som vet vad medkänsla är! Raffa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffis!
Jag förstår Bolles kraftuttryck,för igår togs det ner nio träd igen på min ö, så nu ser det ut som en storm dragit fram. Har nyligen rensat upp efter de andra nio som togs ner. Man har sig själv att skylla, det är skönt att få lätta på trycket ibland.
Hej från en sliten UB

LagottoRaffa sa...

Hej Ubis,
Sååå duktig du har varit. Det spritter i alla fyra benen på mig när jag tänker på hur jag skulle kunna hjälpa dig på ön...springa och vakta....korven alltså..för du åt väl korv hoppas jag. Hungrig blir man av mycket arbete.
Se nu till att vila. Det gör jag!
Kram Raffis