onsdag 15 april 2009

Påsken över och livet fortsätter.....

Ja, nu var påsken som bortblåst. Vi har haft det härligt. Mycket jobbande i huset men också en del vila. Jag känner mig lite sliten efter långhelgen. Utmattad liksom. Kanske lite deppad för att jag vill att det ska vara ledigt för jämnan med mattarna. Så är det ju inte har jag vid det här laget fattat. Jag vill hinna med så mycket som möjligt - vi hundar lever inte i all evighet. På fredag är mattarna lediga. Bolle fyller år och det är lag på att dom tar ledigt på varandras födelsedagar. Tyvärr inte på min än. Vi kommer att åka till Österlen med vårt inköpta badrumskakel och vask. Sen hörde jag att en cykel också skall få följa med så att jag äntligen kan få springa långt och fort. Det är så skönt att få sträcka ut sig. Vi stannar i huset över helgen. 
Vi glömde att ta foton i helgen. Kameran låg hemma men till helgen ska jag smyga ner den i
väskan.
Jag har ett tips. Om ni är i Skåne Tranås, skall ni gå till Brummers krog och äta. 
Mattarna gjorde det och jag hörde ända ut i bilen hur dom smackade och ojade sig om hur gott det var. Dom fortsatte när dom väl kom ut till mig och hela vägen tillbaka till huset. Så det måste ha varit gott.
Som tröst till mig var att ägarinnan kom ut och tyckte att jag såg fin ut och att hennes nästa hund skall vara en Lagotto. Alltid något. Jag tycker att hon kunde haft med sig lite smackbitar till mig.
Det finns ändå ett liv efter påsken. Det måste finnas ett liv efter påsk. 
Vi ser väl fortfarande framåt!?
Ha det fortsatt bra önskar RAFFA

2 kommentarer:

UB sa...

Hej Raffis!
Yla fram ett stort grattis till Bolle från hennes gamla syster, tänk att hon äntligen kommer ihåg att det är den 17 och inte den 18 hon fyller efter alla år.
Puss på nosen från UB

LagottoRaffa sa...

Jag ylade hela morgonen. Till slut förstod Bolle att det var melodin till "vi gratulerar" och hon blev jätteglad.
Du kanske har någon tvärtomsenilitet UB. Kommer bara bli mer och mer skärpt!
Puss och kram från Raffis