tisdag 7 april 2009

Erövra din plats!

Den kalla vinden vill inte vända. Blir det i påsk när mattarna är lediga månne? Det är fortfarande för kallt att doppa hela min smärta lekamen. Har visserligen blött tassarna nu i kväll, när vi var nere i västra hamnen. Solen var på väg ner när vi nådde Slottsparken. Väl nere vid vattnet var det dis och ingen sol syntes. Jag funderar lite över klädseln människorna har nu. Några kommer i korta byxor och utan nåt på fötterna och andra har tjocka jackor och långa byxor. I helgen var det sommarvarmt och i kväll var det höstkallt. 
I påsk ska vi till Österlen och åka runt lite. Jag har snappat upp: äta sill???! Inte min melodi precis. Stanna till vid huset, kratta lite och kanske måla den nya dörren. Frolle och Bolle pratar om golf. Huu - säger jag. OK, jag går med men med erfarenhet av skräck-
blandad förjusning. Man vet aldrig hur det slutar. 
Ofta har dom så många planer men hälften blir gjorda. Husets framåtskridande ligger just nu i träda. Hantverkarna har andra hus för sig under en månads tid. Frolle ser det som en utmaning att inte stressa upp sig. Vad det nu ska vara bra till? Varför stressa upp sig när det är lugnt och inget händer kan man undra. Eller hur!? Fattar noll som vanligt...Ser i alla fram mot att det bara är en dag kvar till jag får vara med Frolle and Bolle. I flera dagar skall jag terrorisera mattarna. Vakna tidigt. Piiiipa vid dörren, det har jag aldrig gjort än, varför inte göra dom överraskade. Få dom att tro att jag är desperat och måste ut ögonaböj! Få dom att vakna lite, SE MIG, bara mig i flera dagar. Pipa lite här och pipa lite där. Jag ska ta plats. Så det så!!!!!!
Ha en äventyrlig Påsk med mycket god mat och gott humör önskar er RAFFARAFFA

1 kommentar:

Anita sa...

Det blåser snåla vindar i Värmland idag oxå.
Men prognosen säjer vackert väder till påsken.
Idag skulle du sitta i min soffa och mysa tillsammans med tre rara barn bland kuddar och täcken.
Igår var vi till Kerstin och kom så precis så vi fick hjälpa till att ta in Oliver och Daniel.
Väldigt stiliga grabbar.
Vad duktig Er Snabba Promenad är.
Hälsa mattarna GLAD PÅSK och till dig oxå.
Kram fr Anita m stor fam i påsk