måndag 6 april 2009

Regnbågsfamiljer

Lite foton som smugglades ut av Raffa!
Bild 1: Skateramp målad i regnbågens alla färger
Bild 2: Kungen med läppstift och drottningen med mustage.
Det har varit så mycket berömmelse kring Snabba Promenadens Hbt-utställning. Hanne, som hon också kallas, hade vernissage i fredagskväll kring Regnbågsfamiljer. Ni som inte var där spricker väl av nyfikenhet. Det var mycket folk som kom. 250 människor faktiskt. Och 2 hundar. Folk verkade tycka mycket om det hela. Där var stora fotografier, film om tre transvestiter, förklarande texter kring olika begrepp och vår familjs personliga texter. Dom skrivkunnigas alltså! 
Idag, måndag, är sista dagen för utställningen i Stapelbäddsparken. Jag tror, har också hört, att en del vill att den skall vandra runt i Sverige. Vi får väl se hur det går med den saken.
Vår familj är mycket malliga för att Hanne är den hon är! Och att  Hanne valde just vår familj!
Tusen miljoner slickar och nafs från din trogna Raffa.

4 kommentarer:

Emma Grindegård sa...

Tycker det verkar som en superduper utställning! Hälsa Lillmatte att vi här i GBG är stolta och tycker det är fantastiskt med någon som är så klok och engagerad!
Hoppas utställningen kommer upp till oss med!

LagottoRaffa sa...

Tack Emma!
Det är alltid trevligt när någon ger feedback. Jag själv så är stolt över min lill-matte.
Kommer ni till Skåne nåt?


Puss på nosen från Raffis

Emma Grindegård sa...

Jag försöker att planera in ett skånebesök till sommaren då jag har några veckors ledighet, skulle vara kul att ses och få se hur det går med dina fina hål i golvet. hihi.
Vet du när dina mattar har en ledig stund över i sommar?

kram och puss på nosen från Emma, vicky och Fisgänget (Mika och Embla).

LagottoRaffa sa...

Hej du Emma
Jag har försökt att lista ut när mattarna har semester och nu vet jag. Det är 13 juli-7 aug. Dom velar mycket fram och tillbaka var dom ska vara. Inget vettigt ännu. Hör av er lite innan så kanske ni har turen att träffas. Inget är bestämt. Det nya huset är långt ifrån beboligt.
Raffsen