söndag 26 april 2009

Skåne är vackrast!

Jag längtar så -
efter landet, sommaren 
och att huset skall bli färdigt!!!
Nu har en elektriker förberett för elen. Sladdar kommer inte att synas.Dom trollar in sladdarna i väggarna för att jag inte ska snubbla, tror jag. Mattarna behöver inte vara oroliga för att jag ska råka bita i en sladd heller. 
Alla fönster är utbytta. 
Mattarna har bestämt sig för att taket i mellanrummet ska bort och att vi kommer att gå upp i nock. Jag ska flyga upp i taket och lägga mig på en liten hylla som jag ska bygga i smyg. Då har jag koll överallt. 
Skåne är så vackert. Blommor och buskar exploderar varje dag när det har blivit så varmt. Man känner att livet börjar att bli härligt. Hösten och den kalla för-våren har varit alldeles för lång.
Nu klarnar tankarna och livet tar ett språng. Stressen börjar att lägga sig, säger Frolle.
Till Valborg ska vi, tillsammans med våra grannar, elda ris och grilla korv med grannarna. 
Det är viktigt med snälla grannar. Korv och pepparkakor gör alla snälla..
Snabba Promenaden ligger och kliar mig. Livet är mysigt............
Raffa

2 kommentarer:

Anita sa...

HOPPAS NI FÅR EN FIN VALBORGSMÄSSOHELG
KRAM FRÅN OSS I NYKROPPA.
ÄNTLIGEN......
KRAMAR TILL ER FRÅN OSS

Melissa sa...

Hej Raffa.
Det är vackert även här i Värmland.
Valborg här var lugn.Jag är allergisk i år.Men det blir nog bättre för det har regnat i dag.Håller på att baka bullar.Det verkar att gå framåt i längan.
Ha det bra alla.Melissa.