torsdag 20 november 2008

Jag hatar att bli buren.

-:Dadadadadadada -: min lilla Bibbi, du är så gullig! Pusspusspusspusspuss.... -:Titta vad söt hon är. Åh, en sån tjock mage hon har fått, kolla! Dom kånkar omkring med mig och jag är livrädd att bli tappad. -: Jag tycker inte att detta är roligt! Är det så svårt att fatta? read my lips: jag vill ner! Hallå BRANDKÅREN!!!! Varför har människor hundar egentligen? Eller barn? Har ni tänkt på det nångång? Om inte, gör det. Jag har dragit vissa slutsatser. Idag kom en av mina mattar tidigare hem från jobbet. Den minsta matten var hemma redan men hon har stängd dörr när hon är hemma. Mest sover hon och är tråkig(okey, ibland jagar hon mig) eller så sitter hon framför datan. Hon pustar, fnyser, knappar eller skrattar och sen knappar hon igen. I alla fall så kom matten hem, ovanligt tidigt, vi kan kalla henne Frolle. Den minsta kan vi kalla: Snabbaste promenaden. Ni kanske fattar varför... Då ringer det i porttelefonen..........!!!!!! Någon kommer! Hjärtat far upp i halsgropen, det snurrar runt, vem-vem-VEM! Mot dörren! Vän, fiende, vän, fiende....vem, vem.? Man vet faktiskt aldrig, det gäller att vara på vakt!! Skräckblandade känslor. Jag skäller lite. OBSERVERA : bara lite. Då stänger Frolle in mig i sovrummet? ?! Jag vill ju bara kontrollera vem som kommer, hoppa upp, lukta lite, se om det är OK, skälla mycket och liksom tala om att det här är mitt hem. Hur ska jag kunna göra det när jag är instängd i sovrummet??!! Efter lång tid öppnar Frolle för MIG och säger : VARSEGOD...visst, jag fattar att jag får komma ut nu: -: men var är godiset? Det är så mycket man bara ska acceptera. Som tex att Frolle plötsligt blir hysteriskt intresserad av människovalpen som kommit. Och då vill hon bara klappa den! Det känns lite som jag också skulle vilja vara en sådan där. Så att man blir klappad nångång. Skönt att få snacka av sig lite. Klapp från R.

3 kommentarer:

Anita sa...

Hej igen, nu är jag tillbaka i Nykroppa. Proppmätt men inte vann jag nått på poker, förresten kan jag inte det eftersom vi inte spelar om pengar

LagottoRaffa sa...

Så kul att du är tillbaka.....det var väl tur att du inte vann i poker. Man väl väl hellre ha tur i kärlek, eller hur?!

Anonym sa...

Hej Raffa, det var kul att träffa dig, när du blev utsläppt från sovrummet:-) ska försöka vara lite mindre intressant nästa gång vi ses! Min mamma har fluss i halsen, men är lite bättre idag än igår. Hon hälsar! Kramkram