söndag 23 november 2008

Söndagmorgon

Ligger här på favvissoffan och drönar - vet inte om jag giter gå upp eller ej. Drömmer lite om prinskorvar och flygande mackor, funderar om jag är hungrig....hm...ska jag gå ut i kylen och ta mig lite leverpastej............Det blev inte hundkojan på landet den här helgen. Mattarna Frolle och Bolle ville inte kana och svicha av vägen sa dom. Jo, det har varit mysigt här i stan också. Igår var jag på stranden med Frolle och letade kaniner - helt förgäves. Frolle ansträngde sig inte ens. Var är dom nånstans? Kanske har dom gömt sig i den höga skruvade hundkojan! Frolle och jag gick jätte, jätte långt. Så långt så jag vet inte om jag skulle kunna hitta hem igen. Helt plötsligt, långtbortistan, kom Bolle i den svarta hundkojan på hjul och hämtade oss. Hur visste hon att vi var just där? Hon måste ha ett fantastiskt bra luktsinne! Jag känner mig så stolt att ha en sån matte. ................Sedan blev det ännu en kvällspromenad utan att jag hörde en smällare. JIPPI! Jag är dock på min vakt, man vet ju aldrig...............undrar hur mina flygande vänner på landet klarar sig nu när det är kallt.......inga nya talgbollar i helgen..........zzzzz....är dom hungriga tro....zzz...hungriga......HUNGRIG!!!!!....FRUKOST Mattarna vakna!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffis jag undrar om Frolle är min syster? Det är lite svårt att lista ut men du kanske kan berätta.
Hej från UB

LagottoRaffa sa...

Gåta:
Vem har bollsinne?
R

Anonym sa...

Gåtan är löst Bolle = syrran är nog inte alltid så kvicktänkt som jag tror.UB

LagottoRaffa sa...

Haha......och vem ger mig mest frollicar?????