måndag 15 december 2008

I huvudet på en hund....

Hejhopp, jag är trött.
Har varit i huset nu i helgen. När vi var på väg blev Bolle stoppad av polisen. Hon skulle blåsa det hårdaste hon kunde ..?. Polisen undrade om jag också ville. Säker för att jag bara skällde lite på honom. Rakt i hans öra!
Hihi... Jag tyckte bara att han verkade lite skum och läskig. Och han trodde att jag ville blåsa i nåt löjligt rör! Varför då?
När vi kom till huset så kände jag att det var någon i huset. Vet ni vad det var? Det låg en fågelunge i ett av rummen. Den var död. Den hade letat sig in för att den frös.
Det är kallt ute nu. I trädgården grävde jag ett mycket djupt hål. När Frolle kom förbi och sa att jag var duktig blev jag mer duktig och grävde djupare, djupare och djupare. Jag känner mig så stark och glad när mina mattar säger att jag är duktig. Det kändes som om jag skulle kunna gräva ner till Kina, sticka ner huvudet: Tittut eller tjing tjong. Plötslig hittade jag en tallrik och en nummerskylt till en bil. Kommer jag att hitta en bil? Undrar var bilen finns? Kan en bil dö?
Är det så människorna gör när en bil dör, man begraver nummersskylten???
Det är underligt med döden. Först får man ont. Då blir man rädd. Arg kan man också bli på dom som finns i närheten. Då skriker man och blir otrevlig mot dom man älskar. Om jag är där går jag undan. Lådsar att jag har annat för mig. Jag gillar inte skrik och arghet. Har jag gjort fel? Är dom arga på mig?
Jag var i alla fall hos Pepzi och Farraz flera timmar själv igår. Utan mattarna. Det var rätt skönt.
Fortfarande har dom inte fixat staket så jag måste vara kopplad. När jag är i Ry med Pepzi och Farraz får jag vara lös och ledig.
Det har hänt en del sen sist. Snabba Promenadens mormor har har varit på sjukhus men hon är hemma igen. En annan sak som har hänt är att en kompis har blivit förälskad, störtförälskaduppidetblåutanskyddsnät, nåt sånt...men jag får inte säga nåt...jag är den fjärde som vet...hihi..
Nä, nu vill jag prata om att vi snart ska vara i huset igen - från juldagen och nästan hur länge som helst. Jag slipper smällare för ett tag. JohOooooo!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffis!
Vilken tur du har som får bo i stugan så du slipper alla smällar. Synd att vi inte kan tillbringa julen tillsammans i år, vi hade ju så mysigt förra julen. God Jul önskar jag dig och många skinkbitar

LagottoRaffa sa...

VA, ska inte vi fira jul tillsammans?! Det har inte mattarna sagt nåt om. Kommer du skicka min julklapp!!! Ska jag skicka skinka till dig? Kram från Raffis

Anonym sa...

Hej sötaste hunden i världen! Vi hade också gärna firat jul tillsammans med dig och mattarna, men vi ska jobba och ta hand om alla gallstensanfall och avsmällda fingrar. Ja så går det med dumma msk som terroriserar med smällare. Nästa jul kan vi kanske fira i Härjedalen. Det skulle vara så mysigt tycker vi och där är det inte mycket fyrverkerier, men däremot en massa skojig snö. Vi saknar er väldans mycket. Puss på nosen

LagottoRaffa sa...

Oj, det låter som om ni får en intensiv jul - utan mig ni med. Härjaidalen låter kul med massa snö och allt, det vill jag gärna. God Jul på er. Jag skickar lite skinka till er med. Krulliga ullkramar från mig