tisdag 9 december 2008

Jag såg en Ängel!

Idag gjorde jag det - det busiga jag pratade om. Jag har vetat om det en längre tid men inte låtsats om nånting för mattarna. Jag skulle ALDRIG få följa med, även om jag tjatade. SÅ jag tog saken i egna händer och rymde. Mattarna gjorde sig redo för att åka, tog biljetterna som har legat i en skål jättelänge och gick äntligen ut i trappuppgången. De var så upptagna med att få med alla saker så de märkte inte att jag hade tagit på mig en jättestor mössa och smet med ut. Det gäller att ta några steg i taget och sen stå stilla. Jag blir liksom osynlig....tass, tass, tass under mössan under cover. Mörkt ute, regn..tass, tass..hopp in i bil...hopp ut ur bil...smyga in i..., oj en kyrka.... Oj, bilen hade åkt ända till Trelleborg. Första gången en annan varit i en kyrka! Hjälp, hur gör man? Äntligen var jag i alla fall framme för att se min änglakompis Oskar och hans änglavänners julkonsert med Dissimilis, som betyder annorlunda. Barnen och ungdomarna som var med kan inte läsa noter men dom kan ändå spela instrument. Kan ni tänka er, dom spelar istället efter färger. Dom sätter ihop fler "färgtoner" så att det låter som en hel orkester. En sån fantastisk julkonser det var, enastående måste jag säga. Oskar sjunger så vackert. Sån tur att Oskar tog tag i att presentera urfadern till Dissimilis så att vi alla fick se honom. Han kommer ända ifrån Norge. Oskars matte Anne är en eldsjäl som är spindeln i nätet. Jag är en sån stolt vovve att vara med i hennes släktflock!!!! Tänk vad deras fyrbentingar Freja och Ida också kan vara stolta. Synd att inte Freja och Ida var i kyrkan. Dom var nog tvungna att vakta huset.
Puss och kram Oskar från Raffa.
P.S. Vi ses på julafton

Inga kommentarer: