lördag 6 december 2008

Lambert!

Idag hände det igen - jag gick förbi några tvåbeningar som började sjunga "bä bä vita lamm". Jag blir osäker om det är positivt eller om de får intrycket av att jag är en fårskalle. Jag undrar. Sist det hände var för några månader sen. En ganska lite människovalp sjöng högt och glatt Bä bä vita lamm.... och föräldern sa pedagogiskt (men fruuuuuuktansvärt tråkigt) - Nä, det är en hund. Människovalpen gav sig inte.."bä bä vita lamm" inte heller föräldern gav sig utan envisades lika tålmodigt (och tråååååååååkigt) "nä, det är en hund". "Bä bä vita lamm"........vem vet om dom fortfarande håller på...Bara för dig lillvalpen kan jag va ett lamm och när jag ändå håller på så kan jag väl också flyga och vara världsbäst på att fånga frisbee!!! Annars går jag och funderar lite om jag ska hitta på något busigt.........det känns som nåt busigt ska hända snart...känner det i hela kroppen....vad ska jag hitta på tro....Vi hörs ;)

Inga kommentarer: