måndag 16 mars 2009

La voix - äkta hundsång!

Mycket far genom mitt huvud. Nu har Frolle äntligen piffat till min frisyr aningens. Det är som att tankarna klarnar.
I bakgrunden hörs la voix:
http://www.youtube.com/watch?v=swPY8P1VGzM
Texten talar till mig: tell me what you're feeling och så snygg hum-hum skrik, tell me what you dreaming, tonartshöjning, bubblande mörk röst och ljus röst som vore den riktad till änglarna.
Den är en äkta hundsång.
Det är mitt liv Malena sjunger om. Hon frågar mig hur jag mår och vad jag drömmer om.
Jag drömmer om att få vara fri. Att få komma och gå som jag vill. Jag vill följa med och inte bli lämnad hemma. Jag vill jobba. Jag kan jobba för mina mattar för dom bara längtar efter att vara lediga. Jag kan gärna stå på biblioteket och vara trevlig, ge boktips eller så kan jag slicka någon som behöver tröst och viska något snällt utan ord. Det kan jag fast det inte alltid märks.
Eder hovsångerska Rafaela di Falco

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Raffasopran.
Har inte haft tid att skriva till dig, mycket arbetet. Längtar också efter en längre ledighet, men som tur är kommer det helger framöver. Jag upplever att du genomgått en personlighetsförändring lite tuffare,ja till och med kaxig har det med åldern att göra?? Själv har jag kommit på att jag är närmare 60 än 50, bäst att ta var på tiden den går fort. Kram UB

LagottoRaffa sa...

Hej UB,
Så kul att du hörde av dig. Å just det - fånga dagen - imorgon kan det vara försent. När man har fått den insikten blir man inte så rädd längre och kan t.o.m. verka lite kaxig!
Kram från Raffispaffis