måndag 9 mars 2009

It´s Torzten with a Z

Vi har varit i huset på landet. Frolle var tråkig för hon var sjuk. Hon låg mest däruppe och sov. Bolle kämpade själv, på byggarbetsplatsen. Nu finns bara ljus via en el-central. Sladdar att snubbla på. Värmen kommer via en byggfläkt. Ni fattar att det saknas mysfaktorer. Lerigt väder ute, tyvärr inget för mina mattar.
Lite roligt var det ändå. Frolles matte och Stig kom med semlor. Jag fick smaka. Fantastiska bullar tycker jag: mjukt, sött och pluffsigt!
Faktiskt något för min läckergom. Kom ihåg detta i fall ni kommer på besök. Sen blev det korvkalas borta i Ry. Inte heller dumt. Korv kan ni också lägga på minnet.
Därefter blev det trevligt
hos våra grannar.
Zten-Zture och Torzten.
Dom stavar faktiskt så har jag fått veta. Så glöm den gamla stavningen. Dom här hundarna är nog adliga eller nåt för dom är hur artiga som helst. Inte en enda sniff i min zärt! Äntligen kunde jag koppla av lite och ändå bjudas på manlig fägring. Inte allz dumt.
Det börjar att hända saker med huset.
Detta är köket. På med lite färg, lite kastruller och känsla. Sen är det klart!
Hilsen Razza

2 kommentarer:

Anita sa...

Hej!
Vilka snyggisar du känner, jag blev alldeles varm när jag såg dem på bilden.
Stackars Frolle som var sjuk.
Här väntas det mer snö, ingen vår i sikte.
Ha det bra. Hälsa mattarna.
Kram

Anonym sa...

Hej Anita
När får ni vår där långt borta egentligen? Idag har vi haft en lite kall vårdag. Snart drar dom varma vindarna in över Malmö tror jag. Ha det bra Anita!