onsdag 27 maj 2009

Besök i trädgården.

Det händer saker på landet när vi inte är där.
Nu har mattarna klagat ett bra tag på att det inte händer något med huset. Att arbetet står still och att hantverkarna bara är och jobbar i andra hus.....Och vips kommer det två vidundermaskiner och gräver fram och tillbaka i hela trädgården. Mattarna som plockade upp maskroser och krattade fint, sådde gräs och planterade paradisbuskar. Hur kommer det att se ut när vi kommer härnäst? Enligt Torzten och ZtenZture lägger några gubbar ner en massa dräneringsrör i backen och sen kör dom bara rally på gräsmattan. Ibland flyttar dom runt lite sten och skräp. Gubbarna har visst också flyttat den gröna containern. I den ska Bolle och Frolle ha en sopborste och en kratta och den nya Klippon. Frolle älskar sin nya gräsklippare. Ibland kan hon klippa gräset 2 gånger på en dag."Bara för att den är så bra, sägerr hon" På tisdag tar Snabba Promenaden studenten. Hon är vuxen nu, säger Frolle. I går badade hon i fontänen på Gustav Adolfs torg tillsammans med sina klasskamrater. Är man vuxen då? Jag tycker att det är oerhört härligt att bada. Så snart jag har en chans ska jag också bada där!

Snabba Promenaden tar studenten

2 juni 2009

Vad det nu betyder undrar er..............?

Raffa

1 kommentar:

UB sa...

Hej Raffis
Vilken tur ni har, jag menar att det händer något när ni är borta. På min ö händer inget när jag är borta, alla träd är kvar men vi kämpar med det. Jag har lovat mig själv och även den långe,att aldrig mer ta ner nio träd på en gång. De som ska fixa mitt förråd, och stugan lyser med sin frånvaro, får väl sätta eld i baken på dom.Hälsa alla dina tvåbenta i flocken, och gratta snabba promenaden på den stora dagen. Hej från UB