måndag 1 juni 2009

Sjung om studentens...........

Oj, som det såg ut när vi kom till huset. Det var bara att bita i det sura äpplet. Här gräver jag upp en gammal stubbe. Den satt den - men en annan har rotation i tassarna och rötterna blir som smör i mitt gap. Mattarna krattade, krattade, krattade
och körde bort sten. Trumlade jord och
sådde gräs. Sen grillade dom och drack vin och babblade. Jag slet och grävde väl upp sådär ett trettiotal stubbar och dessutom vaktade jag tomten. Plötsligt stannade en läskig gubbe som tyckte att Bolle var snygg. Han ställde en massa knäppa frågor. Han var visserligen från Tomelilla, han saknade stil totalt. Hade han stannat en sekund till hade jag tagit ett rejält bett nånstans....Han gav sig när Frolle kom och hytte med grepen. Dom är tuffa mina tantmattar när det gäller!
Hej så länge, Bolle lagar mat till studenten. Tror ni att jag får smaka?????????
Snabba Promenaden tar ju studenten i morgon.
Håll tummarna att vädret blir sol........
Raffa

2 kommentarer:

Anita sa...

Hej Raffa!
Vill du säja grattis till Snabba Promenaden när hon tar studenten och önska henne lycka till i framtiden.
Kram
Anitakompis och Sten- Åke

LagottoRaffa sa...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, skojade bara, sover inte än. Ska hälsa till henne från dig
kram
la Raffa