torsdag 21 maj 2009

En härlig dag

Varför är det inte så här varje dag. Vackert väder, cykeltur till havet med dom jag älskar. T.o.m. min kompis Godismaskinen var med. Vi badade Godismaskinen och jag. För henne var det årets första dopp men jag har tagit mitt första för länge länge sen.... Undrar när Frolle och Bolle ska bada? Varför badade inte Frolle idag, hon brukar lockas med av Godismaskinen? Var det fel godis? Undrar vilket godis som lockar Bolle i vattnet? En jättetårta med nötter och lite choklad kanske. Bolle lockas inte så lätt. Man glömmer liksom att hon kan simma överhuvudtaget tills det bara händer en dag - att hon kastar sig i. Det brukar vara då vattnet är varmare än luften.
Lena från Södertälje har varit här några dagar. Hon sa att jag var världens sötaste....Hon är en reko tant. Det var bra att hon var hos oss eftersom det blev extra många och långa promenader och fikor på stan och vid havet. Det åskar mycket i Skåne och det tycker jag är mycket påfrestande för mina nerver. Som tur är det på nätterna, då är ju mattarna hemma.
Förra helgen var vi på landet, kring Lövestad, vi ska dit en tur nu på lördag till söndag. Vi är mest ute i trädgården och gräver upp maskrosor och sår gräs. I huset står arbetet still. Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag men jag har varit för bizzi.
Från er trogna kamrat
Raffa

2 kommentarer:

Monica Olofsson sa...

Hej! Roligt att ni uppskattade min blogg. En eloge till Hanne för intervjun! Jag har sparkat i gång min blogg igen på ny domän; www.monicaolofsson.se Kom gärna och besök mig där!

Anita sa...

Kul att du har skrivit igen, jag läser med välbehag dina inlägg.
Jag gillar oxå att bada men än är det lite för kallt.
Kram Anita