onsdag 13 maj 2009

En fet fästing har fallit från mitt hjärta.

Idag vill jag prata om något helt annat.
Min matte Frolle började sent idag. Hon jobbar kväll vissa onsdagar. Jag hörde henne muttra hela förmiddagen. Jag var pigg och förväntansfull som vanligt. Man vet aldrig vad som kan vankas.
Hon asade omkring i sina morgontofflor som en trött pensionär. Hon har många år dit, tror jag.
Sen började hon dessutom att prata med sig själv:
-: Nänu får jag ge mig. F-n, vad jag är negativ. Jag ser ju förf-n hela livet genom ett svart fisknät.
Usch, vad taskig jag var mot Snabba promenaden igår. Hon som jag älskar och är så stolt över!
Idiot var jag när jag inte hjälpte Bolle att plocka upp all mat hon köpt igår. Jag bara ligger på soffan och tittar på TV. Nu är det nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-Ta det nu med ro. Sluta oroa mig för allt. Livet leker om jag vill leka. Människorna är vackra och fantastiska om jag bara ser dom. Stanna upp ögonblicken och njut.
SKÄÄÄÄÄÄRPNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!
Och vet ni vad. En fet fästing föll från mitt hjärta. Jag har tyckt att hon har varit så tråkig på sistone. Det är tex för längesen hon lekte med mig. Min favorit nr. 1 är när Frolle gömmer frolic, eller annat godis på hemliga platser som jag ska sniffa upp.
Nyss har vi faktiskt lekt  den leken!
Hon har tydligen skärpt sig. Det är bra tycker jag. 
Raffa

Inga kommentarer: